Уряд України готує проект видачі
«вічних» мобільних номерів та
персональних тарифів українським абонентам.
У наступному році буде створений
державний мобільний оператор, відповідальний за впровадження та регулювання послуги MNP (Mobile Number Portability). Вона дає можливість перенесення номерів при зміні оператора зв'язку. Але повноваження в цієї організації виявляться дещо ширшими. Розглядаються варіанти присвоєння абонентам
персонального номера, який буде в незмінному вигляді обслуговуватися будь-яким оператором стільникового зв'язку. Крім того, це може спричинити за собою і створення персональних тарифних планів.
Голова Національної комісії з регулювання зв'язку та інформатизації (НКРСІ) Петро Яцук пояснює нову послугу наступним чином: «Це буде свого роду
ID-номер абонента. Замість того щоб щоразу замовляти у оператора послугу перенесення номера, абонент зможе отримати у адміністратора номер, який буде обслуговуватись у всіх цифрових мережах».
Глава НКРСІ додав, що такий номер буде обходитися дорожче, але «якщо логічно побудувати систему, то різниця складе не більше 10%».
Оператори стільникового зв'язку не в захваті від нової ініціативи. Універсальний номер, та й послуга MNP зробить абонентів не настільки лояльними. Найчастіше заради збереження номера вони могли терпіти не самі зручні і недуже вигідні в порівнянні з іншими операторами
тарифи, але можливість отримати персональний номер або простота послуги перенесення свого номера в іншу мережу покладуть цьому край. Активно підтримував ідею MNP оператор life
, але він теж змінив свою думку.
У минулому він навіть організовував спеціальну зустріч для журналістів, щоб просвітити широкі маси про вигоду такої послуги. Але її впровадження - це серйозні витрати, які ляжуть на плечі операторів стільникового зв'язку. Наприклад, для life
такий проект буде коштувати приблизно $2,5 млн, а скористатися послугою захочуть від сили кілька відсотків клієнтів. В цілому, створення згаданої системи обійдеться трохи дорожче $10 млн, зазначає Яцук. У суму включені кошти, які операторам необхідно буде витратити на модернізацію власного телекомунікаційного обладнання, а незалежному адміністратору - на створення центру обробки даних і синхронізацію бази даних з іншими операторами.
Найбільш негативно до нової ініціативи ставиться «
Київстар». У МТС теж несильно раді, що нескладно зрозуміти. Адже, по суті, нова послуга вигідна в першу чергу абонентам, а операторам від неї користі не сильно багато. З іншого боку, її впровадження може негативно вплинути на вартість тарифів всередині мережі, хоча дзвінки на телефони інших операторів в теорії виявляться трохи дешевшими. Також компанії побоюються конкуренції з боку державного оператора, так як частина абонентів явно зацікавиться можливістю отримати вічний номер з персональним тарифом.
Хух. Тепер особиста думка:
Як на мене ідея з вічним номером це щось на зразок електронного паспорту чи сітківки ока, як в тому фільмі з Томом Крузом. Довіряти державі в таких "благих" справах непотрібно, тому що 100% ці номери будуть видавати тільки по паспортним даним людини, а це тотальний контроль над людьми з боку держави і втручання в особисте життя. Уявіть, які можливості з'являються...